احمدبمانی
دیدنی ها و شنیدنی ها

به گزارش شيعه آنلاين، تعدادي از علما و مفتي هاي شهر حمص در شمال سوريه، با صدور فتوايي "خوردن گوشت گربه" را حلال اعلام کردند.
اين مفتي ها، براي توجيه فتواي خود اعلام کردند:‌ با توجه به اوضاعي که پناهندگان و آوارگان سوريه اي در آن به سر مي برند، اين احتمال وجود دارد که بسياري از آنان از گرسنگي جان بدهند از همين رو خوردن گوشت گربه را حلال اعلام مي کنيم.
گفتني است اين فتوا در ابتدا در اردوگاه آوارگان سوريه اي در جنوب کشور ترکيه صادر شد.
در همين حال "محمد يورگانگي اوغلو" مسئول رسيدگي به آوارگان سوريه در ترکيه نيز طي اظهاراتي صدور چنين فتوايي را تأييد کرد و گفت: متأسفانه به دليل جمعيت زياد آوارگان و کمبود بودجه و غذا، اين آوارگان در وضعيت بسيار بدي بسر مي برند از همين رو چنين فتوايي صادر شده است.
گفته مي شود پس از گذشت چند روز از صدور اين فتوا، شيوخ ديگر شهرهاي سوريه نيز آن را پذيرفته و اعلام کردند که با توجه به وضعيت غذايي آوارگان در سراسر سوريه، اين فتوا را تأييد مي کنند و در همه جاي سوريه قابل اجرا است.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:"خوردن گوشت گربه" , توسط bemani ahmad

در حادثه سقوط ساختمانی که محل کار کارگران تولیدی پوشاک در داکای بنگلادش بود، صدها نفر زیر آوار قربانی شدند.

در مورد این حادثه مقاله‌های زیادی نوشته شده است و بحث‌های زیادی در مورد سرمایه‌داری و استعمار نوین شرکت‌های بزرگ، استانداردهای کار و اصول اخلاقی در گرفته است، اما همه اینها شاید به اندازه این عکس که در تازه‌ترین شماره نسخه بین‌المللی تایم منتشر شده، تأثیرگذار نباشند:

این عکس را تسلیما اختر -یک عکاس بنگلادشی- گرفته است و یک زوج قربانی حادثه را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:بنگلادش , توسط bemani ahmad
49-45.jpg

نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان داد علی‌رغم آنچه تصور می‌شود، تنها 28 درصد از جوانان تهرانی به اینترنت اعتیاد دارند و 72 درصد از جوانان در هفته کمتر از 20 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند.  ایسنا، اینترنت در سال 1373 وارد ایران شد و از آن به بعد، شاهد رشد بالای آمار تعدادکاربران اینترنت بوده‌ایم به‌طوری که امروزه این تکنولوژی فراگیر شده است و با تمامی جنبه‌های زندگی اجتماعی از جمله مدرسه، محل کار، خدمات بانکی، تجارت و ... تلفیق شده است. با توجه به این‌که این ابزار بیشترین کاربران را در میان نسل جوان دارد و امروزه این پدیده به وسیله‌ای برای پرکردن اوقات فراغت آنان نیز تبدیل شده است، شناخت علمی این پدیده‌ها در حال رشد در ایران و تبعات آن ضروری به نظر می‌رسد.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:اینترنت, توسط bemani ahmad
فکر می کنید قدیمی ترین هتل دنیا چند سال قدمت دارد؟

100سال؟
200سال؟
هیچکدام!


قدیمی ترین هتل دنیا 13قرن قدمت دارد و در ژاپن همچنان به کار خود ادامه می دهد هتل هوشی در ژاپن به عنوان کهن ترین هتل جهان از سال 1994میلادی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

این هتل که در سال 717افتتاح شد امروز به دلیل قدمت تاریخی آن نه تنها به عنوان یک هتل بلکه به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی به کار خود ادامه می دهد

این هتل به دلیل زیبایی طبیعی و چشمه های آب گرمش نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:هتل, توسط bemani ahmad

اللهُمَّ صلّ علی فاطمه وأبیها ** وبَعلِها و بَنیها ** وسرّالمُستودع فیها

السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ

عشق یعنی دل سپردن در الست

از می وصل الهی مستِ مست

عشق یعنی ذکر ناموس خدا

یا علی گفتن به زیر دست و پا

زهرا از ديدگاه علي (ع) :

وقتي كه پيامبر (ص) از حضرت علی (ع) پرسيد : زهرا را چگونه يافتي ؟ عرض كرد : نعم العون علي طاعه الله . فاطمه چه خوب ياوري براي طاعت الهي است ..

http://publicrelations.tums.ac.ir/images/news/yazahra1.jpg


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:حضرت زهرا (س), توسط bemani ahmad

پنج فاكتور مهم در زندگی قرآنی

ازدواج

پرسش:
یك برنامه زندگی خوب شامل چه فاكتور هایی است؟
پاسخ:
1- توجه به دنیا و آخرت :
یكی از فاكتورهای كه مورد تایید آیات و روایات می باشد توجه به دنیا و آخرت می باشد به طور مثال بعضی از افراد كلاً‌ تارك دنیا شدند و بعضی هم كاملا دنیا زده و دنیا گرا شده اند،این در حالی است كه اسلام بهترین راه كه حد میانه و تعادل بین این دو است را ترویج می دهد یعنی استفاده از دنیا برای رسیدن به آخرت و تحصیل رفا و آسایش خود و دیگران در دنیا .

امام باقر (علیه السلام) می فرمایند:
« الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقدیرِ المَعیشه (بحار الانوار ،ج 78 ،ص 172
(بالاترین درجه كمال در فهم دین و صبر در برابر مشكلات و برنامه ریزی و اقتصاد در زندگی است
نكته ای كه در این حدیث زیبا وجود دارد این است كه كمال انسان را این چنین بیان می كند فهمیدن دین و تقدیر و برنامه ریزی مادی برای زندگی .
2-توكّل:
(وَمَن یَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ)( و هر که بر خدا توکل کند ،، خدا او را کافی است( الطلاق آیه : 3)
توكل به عنوان یك چشمه جوشان در زندگی باعث جوشش و تراوت در زندگی می شود چرا كه تكیه به یك نیروی بر تر و بالاتر و مدد گرفتن از او بهترین راه برای مقابله با مشكلات و سختی ها می باشد كه ریشه در توحید و خدا پرستی افراد دارد

3. امیدواری
[قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ‏یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ‏]
بگو: اى بندگان من كه [با ارتكاب گناه‏] بر خود زیاده روى كردید! از رحمت خدا نومید نشوید، یقیناً خدا همه گناهان را مى‏آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است؛(الزمر آیه : 53)
انسان امیدوار هیچ گاه به خود ضعف و سستی راه نمی دهد و هموار برای رسیدن به درجات عالی به خدای متعالی امید دارد و این امید باعث قدرت و آرامش در زندگی می شود.
4. نظم در زندگی
امام علی (ع) در وصیت خویش به امام حسن و امام حسین (ع) می فرماید:
اُوصیكُما وَ جَمیعَ وَلَدی وَ اَهْلی وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتابی بِتَقْوَی اللّهِ وَ نَظْمِ اَمْرِكُمْ [نامه 47. ] .
شـما و همه فرزندان و خاندانم و هر كسی را كه نامه من بدو می رسد، به تقوای الهی و نظم در كارهایتان سفارش می كنم.
اسلام برای نظم در زندگی ارزش و جایگاه ویژه ای قائل است برای نمونه حضرت رسول اكرم (ص) بعد از توصیه به تقوی سفارش به نظم در امور و كارها می كند .
5. تعاون
تعاون و حس هم گرایی و كمك به دیگران یكی از زیبا ترین قوانین الهی و انسان دوستانه می باشد كه با رعایت آن در زندگی در واقع باعث خوشبختی خود و دیگران می شوند و همچنین با كمك به هم نوعان می توان پله های ترقی و سعادت را پیمود

منبع : گروه رهپویان قرآن


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:پنج فاكتور مهم در زندگی قرآنی, توسط bemani ahmad

 

 

۱- به خودتان نگاه بیندازید.
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست ، پوست سر ، نوک انگشتان ، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید بروز هر گونه تغییر شکل یا رنگ در خال ها یا روی پوست و ظهور لکهای قرمز به این معنی است که لازم است به پزشک مراجعه کنید .

۲- علایم خستگی را جدی بگیرید.
آیا معمولا بدون ساعت زنگ دار نمیتوانید صبح ها از خواب بیدار شوید ؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط میکنید ؟ بعد از ظهرها معمولا چرت میزنید ؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است احتمالا دچار کمبود خواب هستید . پس توصیه میکنیم شبها ۸ ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید .

۳- بعد از ۵۰سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید.
انجام این کار به ویژه برای خانم ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های ماهیچه ای اسکلتی مثل پوکی استخوان توصیه میشود . کوتاه شدن قد میتواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوانها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش های تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد .

۴- به رنگ ادرار توجه کنید.
روشن بودن ادرار به معنی آن است که شما در سلامت کامل به سر میبرید اما اگر رنگ ادرار تیره یا بد بو باشد به این معنی است که شما به اندازه کافی آب نمی نوشید اگر بعد از نوشیدن مقدار کافی آب این حالت همچنان باقی ماند لازم است با پزشک خود مشورت کنید اگر ادرار شما زرد روشن است شاید به دلیل مصرف ویتامین (ب)موجود در مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها باشد.

۵-بعد از ورزش نبض خود را چک کنید.
طبق تحقیقی که اخیرا در مجله پزشکی انجمن امریکا به چاپ رسیده است احتمال بروز سکته قلبی طی ۱۰ سال در زنانی که پس از ورزش کردن ضربان نبض آنها پایین تر از حد معمول است ۲ برابر بیش از این احتمال در سایر زنان است به شما توصیه میکنیم حتما یک تست ورزش بدهید . برای انجام صحیح تست ورزش لازم است که ۲۰دقیقه پیاده روی تند بکنید یا بدوید سپس شمارش نبض خود را ۱۵ ثانیه بعد از متوقف کردن فعالیت داشته باشید . عدد به دست آمده ضربدر ۴ تعداد ضربان قلب شما را نشان میدهد . بعد ۲ دقیقه استراحت کنید و مجددا شمارش نبض خود را داشته باشید و آن را در ۴ ضرب کنید عدد به دست امده دوم را از عدد اول کم کرده و اگر عدد جدید کمتر از ۵۵ باشد با پزشک خود تماس بگیرید .

۶- اگر مبتلا به دیابت هستیدمراقب پاهایتان باشید.
پاهای افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار خشکی, پوسته پوسته شدن, زخم و عفونت میشود از انجا که احساس در این افراد کمتر میباشد لازم است بیشتر مراقب پاهای خود باشند و روزانه به آنها نگاهی انداخته و چک شان کنند .

۷-به طور مرتب فشار خون خود را چک کنید.
متخصصان پیشنهاد میکنند از ۱۸ سالگی به کمک دستگاهای سنجش فشار خون خانگی فشار خون خود را اندازه بگیرید این باعث میشود سریعا متوجه افزایش فشار خون شوید و به پزشک مراجعه کنید .

۸- از نظر قلبی چکاپ کامل بدهید.
به شرطی قلب و عروق سالم خواهید داشت که از آن مراقبت کنید در صورتی که گمان میکنید که امکان احتمال سکته قلبی در شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید, ورزش نمیکنید, سیگار میکشید, کلسترول خون تان بالاست, فشار خون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب, آزمایش خون, نوار قلب, اندازه گیری فشار خون و در صورت لزوم تست ورزش و غیره …برای شما تجویز کند .

۹- شانه سرتان را هر روز صبح نگاه کنید.
اگر احساس میکنید که ریزش موی سرتان زیاد شده از پزشک بخواهید که یک آزمایش خون تجویز کرده و میزان آهن خون تان را چک کند. جالب است بدانید که کمبود آهن میتواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کم کاری تیرویید هم از جمله دیگر دلایل آن است .

۱۰- شیوه زندگی سالم را رعایت کنید.
میوه و سبزیجات تازه بخورید به اندازه و مرتب ورزش کنید و استراحت را از یاد نبرید . تغذیه درست و استراحت کافی و اکسیژن رسانی کافی به بدن ۳ کلید طول عمر است . مراقب باشید تمامی گنجهای به دست آمده به کمک این ۳ کلید ر ا با مصرف زیاد شکلات، سیگار و نوشیدن الکل به باد ندهید .


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ شنبه 22 مهر 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
 

 

در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟

فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.
«سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

 

 

سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.

به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.

تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 1 مهر 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

 

خرید نمک
همواره از نمک‌های یددار تصفیه شده موجود در مراکز فروش معتبر استفاده نموده از مصرف نمک‌های فله یا سنگ نمک خودداری نمایید.
نمک باید دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت و دارای تاریخ تولید و انقضا باشد.
نمک را دور از نور آفتاب نگهداری نمایید.
وجود ناخالصی‌های نامحلول در آب در نمک از جمله مواردی است که در نمک‌های با کیفیت پایین و غیر استاندارد دیده می‌شود. یک راه ساده برای تشخیص این مواد در منزل وجود دارد. ۵ قاشق غذاخوری نمک (حدود ۵۰ گرم ) را در ۲۵۰ سی‌سی آب ( حدود یک لیوان پر آب ) ریخته و آنقدر هم بزنید تا نمک حل شود. سپس به ظرف محتوی آب نمک نگاه کنید. اگر رنگ محلول شفاف و بدون رسوب باشد میزان مواد نامحلول نمک در حد قابل قبول می‌باشد. اگر رنگ محلول کدر و حاوی رسوباتی است که در آب حل نمی‌شود از مصرف نمک صرف نظر نمایید.

خرید زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه حاوی مقادیر زیادی روغن می‌باشد و استعداد زیادی برای فساد پذیری دارد، بنابراین ترجیحاً زولبیا و بامیه را از مراکز پرفروشی خرید نمایید که شیرینی برای مدت زیادی روی پیشخوان فروشگاه نمی‌ماند و معمولاً تهیه و فروش شیرینی‌هایشان روزانه است.
زولبیا و بامیه اگر در سینی‌های بدون پوشش برای مدت زیادی در معرض هوا قرار گیرد فاسد می‌شود. از طرف دیگر تماس با مگس و گرد و غبار هوا آن را ناسالم می‌کند.
تا حد امکان از خرید زولبیا با رنگ بسیار زرد و چشم‌نواز خودداری نمایید. به دلیل گرانی زعفران، استفاده از رنگ‌های مصنوعی بسیار متداول است.

خرید آش
اگر غذاهای آماده مثل آش خریداری می‌کنید، ترجیحاً از خانه با خود ظرف ببرید.
اگر مجبور به خرید آش در ظروف یک‌بار مصرف هستید مواظب باشید که فروشنده آش را در ظروف مخصوص غذاهای گرم بریزد.
عدم رعایت این نکته بیشتر در اماکن عمومی که هنگام افطار، چای داغ توزیع می‌کنند به چشم می‌خورد. از نوشیدن چای در لیوان‌های شفاف خودداری نمایید. ظروف با جنس پلی‌استایرن فوم‌دار و ظروف پلی‌استایرن سفید رنگ برای مواد غذایی گرم و مرطوب قابل استفاده می‌باشند.
حتماً شما این ظروف را که مخصوص توزیع نذورات می‌باشند بسیار دیده‌اید. ظروف با جنس پلی‌استایرن بی‌رنگ و شفاف فقط جهت نوشیدنی‌های سرد مناسب می‌باشند و استفاده از آن برای مواردی که دمای محتوای ظروف بیش از ۶۵ درجه سانتی‌گراد بوده و یا اینکه لایه خارجی مواد غذایی محتوای آن چربی باشد که در تماس با ظرف قرار می‌گیرد ممنوع می‌باشد.

غذاهای در معرض آفتاب
_ از خرید فرآورده‌هایی که برای مدت طولانی در برابر نور آفتاب قرار گرفته‌اند خودداری نمایید، چرا که احتمال فساد میکروبی و شیمیایی در فصول گرم سال به حداکثر می‌رسد.
نور آفتاب ویتامین‌های موجود در دوغ را از بین برده سبب اکسید شدن چربی آن می‌شود.

_ همچنین می‌تواند بر کیفیت انواع نوشابه و آب آشامیدنی نیز تأثیرگذار باشد. با اینکه بسیاری از مغازه‌داران این نوشیدنی‌ها را در برابر نور آفتاب قرار می‌دهند، از خرید این محصولات از این گونه مغازه‌ها خودداری نمایید.

_ اگر برای تزیین غذای خود از چیپس سیب زمینی استفاده می‌کنید بدانید که گرما و نور آفتاب فساد روغن آن را تسریع می‌کند، بنابراین از خرید چیپس‌های در آفتاب مانده خودداری نمایید.

 

 

خرید فرآورده‌های پروتئینی
هنگام خرید توجه نمایید که فرآورده‌های پروتئینی آخرین محصولاتی باشند که خرید می‌کنید.
تا حد امکان از خرید جوجه کباب‌های خام رنگی که به اسم زعفرانی فروخته می‌شوند خودداری نمایید. استفاده از رنگ‌های مصنوعی بجای زعفران بسیار متداول است.

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

 


این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال ۲۰۰۵شده. توسط یک کودک آفریقایی نوشته شده که در همان سال درسازمان ملل خوانده شد و استدلال شگفت انگیزی داره


 

وقتی به دنیا میام، سیاهم،

وقتی بزرگ میشم، سیاهم،

وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم،

وقتی می ترسم، سیاهم،

وقتی مریض میشم، سیاهم،

وقتی می میرم، هنوزم سیاهم…

و تو، آدم سفید، وقتی به دنیا میای، صورتی ای،

وقتی بزرگ میشی،سفیدی،

وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی،

وقتی سردت میشه، آبی ای،

وقتی می ترسی،زردی،

وقتی مریض میشی، سبزی،

و وقتی می میری، خاکستری ای…

و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

 


استادى از شاگردانش پرسید:
چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم؟


 

چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟

شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها گفت :
چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست می‌دهیم

استاد پرسید:

این که آرامشمان را از دست می‌دهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می‌زنیم؟آیا نمی‌توان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد می‌زنیم؟

شاگردان هر کدام جواب‌هایى دادند امّا پاسخ‌هاى هیچکدام استاد را راضى نکرد.

سرانجام او چنین توضیح داد:


هنگامى که دو نفر از دست یکدیگر عصبانى هستند، قلب‌هایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد.
آن‌ها براى این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند.هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آن‌ها باید صدایشان را بلندتر کنند.

سپس استاد پرسید:
هنگامى که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقى می‌افتد؟ آن‌ها سر هم داد نمی‌زنند بلکه خیلى به
آرامى با هم صحبت می‌کنند. چرا؟
چون قلب‌هایشان خیلى به هم نزدیک است.فاصله قلب‌هاشان بسیار کم است.

استاد ادامه داد:
هنگامى که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد، چه اتفاقى می‌افتد؟ آن‌ها حتى حرف معمولى هم با هم نمی‌زنند و فقط در گوش هم نجوا می‌کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می‌شود.

سرانجام، حتى از نجوا کردن هم بی‌نیاز می‌شوند و فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

دکتر ها معتقدند که اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس زیر پیدا کنید،
نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است.
اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است.
اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید.
اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها
باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/71/03.jpg

اماگر نتوانسیتد صورت را پیدا کنید و فکر می کنید کل این تصویر سرکاری است برویدبه ادامه مطلب

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

پژوهش ها نشان می دهد که خانم ها توانایی های جالبی دارند که آقایان از آنها محروم هستند. در این قسمت می خواهیم ۱۲ مورد از این نقاط قوت را به شما معرفی کنیم.


۱.خانم ها تمیزترند

پژوهشی که در دانشگاه سن دیگو انجام شد نشان می دهد که میز و اتاق کار آقایان نسبت به میز و اتاق کار خانم ها به هم ریخته تر و کثیف تر است. در واقع تعداد باکتری هایی که در اتاق آقایان وجود دارد حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از تعداد باکتری های اتاق خانم ها بیشتر است.

۲. خانم ها در مصاحبه های شغلی عملکرد بهتری دارند

تحقیقات جدید حاکی از آن است که در مصاحبه های کاری خانم ها بهتر از آقایان استرس خود را کنترل می کنند. اگرچه قبل از مصاحبه میزان استرس خانم ها بیشتر است، اما آنها در حین مصاحبه واقعی آرام تر هستند و بهتر عمل می کنند. چرا؟ چون قبل از مصاحبه بیشتر تمرین می کنند.

۳. تعداد زنان زیبا به مروز زمان افزایش پیدا می کند

طبق پژوهش های اخیر با گذشت زمان تعداد خانم های زیبا بیشتر شده است ولی این قضیه د رمورد مردان صادق نیست. در جریان تحقیق ۲۰۰۰ نفر در طول ۴ دهه زندگیشان مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که زنان جذاب ۱۶ درصد بیشتر از زنان متوسط صاحب فرزند شده اند. همچنین احتمال اینکه اولین فرزند افراد جذاب دختر باشد ۳۶ درصد بیشتر از افراد معمولی است، و این معنایی ندارد جز افزایش تعداد زنان زیبا در نسل های آینده.

 


 


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

 

بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می‌شوند که نمی‌دانند درگیر چه مسایلی شده‌اند. شما متاهل شده‌اید.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

گروهی از پژوهشگران اسپانیایی در بررسیهای خود نشان دادند که غذاهای فوری (فست فود) منجر به بروز اختلالات افسردگی می شود.

دانشمندان دانشگاه لاس پالاماس و دانشگاه گرانادا دریافتند که اصطلاح غذاهای فوری یا فست فود نه تنها موجب چاقی می شود بلکه می تواند به افسردگی مصرف کنندگان این نوع غذاها منجر شود.

نتایج پژوهشهای این محققان حاکی از آن است که مصرف زیاد اسنک، شیرینهای آماده و نوشابه های گازدار 51 درصد خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج در یک دوره زمانی مشخص نوع رژیم غذایی و حالت سلامت روحی و ذهنی حدود 9 هزار نفر را تحت کنترل قرار دادند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

1- بيشترين توليد پسته

2- بيشترين توليد خاويار

3- بيشترين توليد خانواده توت

4- بيشترين توليد زعفران (80% کل توليد جهانی)

5- بيشترين توليد زرشک

6- بيشترين توليدميوه آلويي (از قبيل شفت وگيلاس وغيره )

7- بالاترين دمای ثبت شده روی سطح زمين (70.7 درجه سانتيگرد در کوير لوت)


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد
فرانسوی‌ها؛ بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها؛ مؤدب‌ترین ملت جهان
 

 نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد که فرانسوی‌ها بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها مؤدب‌ترین ملت جهان به شمار می‌آیند.

خبرگزاری فارس: فرانسوی‌ها؛ بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها؛ مؤدب‌ترین ملت جهان

 

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در این نظرسنجی فرانسوی‌ها با در اختیار داشتن 19درصد آرا از سوی همسایگان اروپایی خود، گستاخ‌ترین شهروندان جهان به‌ویژه در هنگام برخورد با گردشگران خارجی شناخته شدند.

بر این اساس رده‌های دوم و سوم بی‌ادب‌ترین ملت‌های جهان را روس‌ها و انگلیسی‌ها در اختیار دارند؛ آلمانی‌ها نیز در رتبه چهارم قرار گرفتند.

یکی از نکات جالب در این نظرسنجی قرار گرفتن چینی‌ها در رده پنجم بی‌ادب‌ترین‌ها بود که کاملا با چهره شناخته شده این کشور در سطح بین‌المللی متفاوت است.

کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان و ترکیه رده‌های ششم تا دهم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند و در سوی دیگر شهروندان برزیلی و فیلیپینی نیز مودب‌ترین‌ها شناخته شدند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad


به گزارش مشرق، عماد محمدی با انتشار نامه ای خطاب به کتایون ریاحی در جهان نوشت:

سرکار خانم کتایون ریاحی

سلام علیکم

در خبر ها متوجه حضور شما در سومالی شدم و نیت خیر شما را در کمک به مردم گرسنه و مظلوم سومالی دیدم . اما این تمام دانسته هایم نبود . لذا برآن شدم تا توصیه ای از باب آشنایی که با مردم خارج از سرزمین مان ایران دارم ، برادرانه خدمتتان عرض کنم .

خواهرم .... اگر به تاریخ مراجعه کنید داستانی به نام " شعب ابیطالب " خواهی دید که مسلمانان از ظلم و ستم به ستوه آمده و بدستور پیامبر در آن اسکان یافتند ، در زیر آفتاب و در سرزمین خشک و بی آب و علف در سرزمین کوهستانی مکه .

حتما داستانش را شنیده اید ..... یادم می آید حضرت روح الله در مورد حصراقتصادی امریکا فرمودند " ما فرزندان شعب ابیطالبیم " ! یعنی نان را بر ما نبرید که پیامبر ما روزه را دستور فرموده ... آب را بر ما مبرید که ما فرزندان کربلاییم و مقتدایمان حسین بن علی است ....

خواهرم .. مردم سومالی مسلمانند .. و قدری که اطلاع دارم از محبین خاص اهل بیت علیهم السلام. تصاویر حضور شما در سومالی را دیدم .... نه برازنده یک مسلمان بود و نه در شأن یک ایرانی ... و نه خاصه یک زن مسلمان و الگو به عنوان هنرمند .... خصوصا که از شبکه Ifilm شما را در سریال یوسف پیامبر هم دیده اند و میشناسند ...

خواهرم ...به شما توصیه میکنم عکسهای انجلینا جولی یهودی کابالیست را ببینید . خصوصا سفری که افغانستان داشت .. اگر فرصت ندارید به این عکسها نگاه کنید :

البته میدانم که این تصاویر همه به هدف خاص گرفته شده و گرنه نه انجلینا اهل حجاب است و نه سرویسهای جاسوسی کسی را برای الگوی حجاب به افغانستان معرفی میکنند . اما در نظر عامه مردم کدام حجاب پسندیده تر است و کامل تر ؟؟؟

خواهر گرامی ! این زن سومالیایی گرسنه و رنج کشیده را میبینی در پیش تو است ؟

این همان زن شعب ابیطالب است که گرما باعث نشد چادر را به روسری و روسری را به شال و پیراهن بدل سازد و زجر بی حجابی را به لبخند عافیت بدل سازد .

خواهرم ... سرکار خانم ریاحی ... سومالی فرصت خوبی است برای من و شما و همه ما ها . زنان سومالی فرزندان خود را به دست خویش به خاک سپردند و کمر شکستند و عمود خیمه حجاب را خم نکردند ...

این مادر بر سر فرزند مرده خویش ایستاده و گریه میکند ... اما حجاب دارد .... آن هم از نوع چادر ....

میدانم که حجاب سنت است و آنها نیز زنان سنتی ...اما کاش ما هم بر سر همین سنت ها می ماندیم و متجدد و مدرن و هنر مند نمی شدیم ..

خواهرم .. نمیدانم آن زن سومالیایی که شما با او دست دادید چه فکری کرد در مورد ایران ام القری جهان اسلام و کشور شیعه و ..... نمیدانم به لب آورد که این جا سومالیست و ما مسلمان و شما که از ایران امدی چرا برای ما نان آوردی مانند امریکا و اروپا .... ؟

خواهرم .. آیا مردم سومالی از شما غذا طلب کردند ؟ شما که انجا بودید برای ما بگویید که آنها محتاج نان بودند یا نام و یا همه الحمدالله می گفتند و صبر پیشه کرده بودند ؟؟؟

خواهرم فرزندان این مملکت به تاراج غرب رفته از من و شما ی ایرانی نان نمی خواهند .... آب را نستله به آنها خواهد رساند و کنسرو های مختلف غربی برایشان خواهد رسید هرچند که هر ۱۰۰ نفر یک عدد . اما از من و شما نه آب طلب خواهند کرد و نه نان ..... آنچه در نگاهشان موج میزند اسلام است ... و تنها جرمشان مسلمانی ...

تصورم این بود که سفیر مملکتی هستید که رهبرش حمایت از سومالی را فرمود و سیل شد کمکهای مردمش ..... تصورم این بود که از ایران به سومالی رفته اید .... تصورم این بود که حرفی به جز توریستهای صلیب سرخ دارید و چیزی بیشتر از بسته ای نان با آرم آبی یا سرخ ...

من از شما عذر میخاهم زن محجبه سومالیایی که در گرمای ۵۰ درجه چادر به سر داری .... از تهران از راهی دووور از شما عذر میخواهم ...

 

دختران محجبه سومالی که با سن کم در آن گرما محجبه ماندید و حجاب را به نان نفروختید .. من از شما عذر میخواهم .... بدانید که من از این فاصله دور صدای شکستن اسباب بازی های باربی برهنه ی هدیه شده ی غرب را شنیدم و بر خود لرزیدم که ما هم برای شما اب نستله و باربی فرستادیم ....


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:کتایون ریاحی , توسط bemani ahmad
هشدار برای جوانان: در خیابان موسیقی گوش نکنید!
طبق تحقیقات جدید تعداد افرادی که به خاطر گوش دادن به دستگاه‌های الکترونیکی پخش موسیقی هنگام راه رفتن دچار سانحه و جراحت‌های شدید شده یا حتی جان خود را از دست داده‌اند در شش سال اخیر سه برابر شده است. به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس نتایج این تحقیقات هر سال تعداد بیشتری از افراد به خاطر حواس‌پرتی ناشی از استفاده از گوشی دستگاه‌های پخش موسیقی هنگام پیاده روی و قدم زدن دچار سانحه می‌شوند. شمار نوجوانان و مردان جوان در میان مجروحان بیش از سایرین است. پژوهشگران برای تکمیل نتایج این تحقیقات از آمارهای سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ استفاده کرده‌اند، سال‌هایی که در طول آنها حدود ۱۲۰ نفر در آمریکا به خاطر استفاده از گوشی پخش صوت به هنگام راه رفتن جان خود را از دست داده یا به شدت مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

پیج رنک

دانلود آهنگ